Hvordan renholder man lettest under små frugttræer?

Hvordan anbefaler I, at man holder rent under nye frugttræer de første 2–3 år. Kan man få en papcirkel eller lignende at lægge ud – og hvor skaffes de?

Med venlig hilsen
Lars Myrthu-Nielsen, december 2015

Svar

Med hensyn til renholdelse de første år, så er sort jord nummer et. Jeg har selv forsøgt med aviser, pap og ukrudtsdug. Min erfaring er, at alle disse materialer kan fungere som et dejligt sted at bo for mus og mosegrise. De første spiser barken, og de andre rødderne. Musene er overalt, medens mange er heldige med, at mosegrise knap så udbredte.

Med venlig hilsen
Villy Mougaard
Planteskoleejer, Blomstergården

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvordan renholder man lettest under små frugttræer?