I hvilken rækkefølge skal man fjerne mos, topdresse og slå plæne?

Skal jeg slå græsplænen før eller efter fjernelse af mos i plænen med vertikalskærer.

Er det nemmere at fjerne mosset, inden man slår græsplænen første gang.

Med venlig hilsen
Susanne Witzansky, april 2014

Svar

Fjern mosset først, giv så en topdressing med lidt organisk gødning eller kompost, og slut af med at slå græsset.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > I hvilken rækkefølge skal man fjerne mos, topdresse og slå plæne?