Kan jeg etablere et pilehegn tæt på en flisebelagt indkørsel?

Vil et levende pilehegn, som står langs med en flisebelagt indkørsel, ødelægge samme belægning? Det er nærmest på klodshold – der bliver nok kun 30 cm til nærmeste fliser. Mener du, at det er for tæt på til, at det kan lade sig gøre?

Med venlig hilsen
Anne-Mette, marts 2003

Svar

Jeg går ud fra at du tænker på et krydsflettet belgisk hegn eller harlekinhegn som det også kaldes.

Jeg tror ikke at hegnet vil rokke ved flisebelægningen, men hvad er der på den anden side af hegnet? For her vil rødderne jo også brede sig ud?. Når hegnet er et par år gammelt kan man med en spade overskære rødderne i den afstand man vil give rødderne plads. Det samme kan gøres på flisesiden hvis der tegn på, at fliserne (mod forventning) forskubbes.

Med venlig hilsen
Tage Munch-Hansen

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Kan jeg etablere et pilehegn tæt på en flisebelagt indkørsel?