Hvordan klipper jeg en bøgehæk ind?

Vores gamle bøgehæk skal klippes grundigt ind, bredden er mere end en meter! Højden er 2,5 m og skal være 2–2,5 mtr.

Hvor hårdt må den klippes mod stammerne? Er det bedre at save hækken ned lidt over jorden?

Med venlig hilsen
Kenny Hille, juni 2002

Svar

Din bøgehæk kan ikke tåle at blive klippet helt ned til lidt over jorden. Men det er jo heller ikke højden, der er dit problem. Derimod kan den godt klippes tæt til stammen, evt. kun en side af gangen, som beskrevet i spørgsmålet "Hvordan forynger jeg min navrhæk?".

Med venlig hilsen
Anette Nørbo Asplund

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvordan klipper jeg en bøgehæk ind?