Kan man dyrke rabarber på Kreta?

Jeg er bosiddende på Kreta, hvor der nærmest findes alle urter, frugter osv. men rabarber kan jeg ikke finde. Skal de have specielle forhold for at kunne gro, eller vil jeg kunne importere hertil med scucces?

Med venlig hilsen
Lisbet V Jensen, juni 2009

Svar

Jeg tror ikke, at du vil få held med et forsøg på at importere rabarber, da de kommer fra Manchuriet og skal have en vis kuldesum, inden man kan få dem til at skyde blade op, når de skal drives. Normalt når man i Danmark denne kuldesum i løbet af januar. Se mere i artiklen Drivning af rabarber.

Men så er der da også noget at glæde sig til, når du kommer til Danmark på besøg. Rabarber kan i øvrigt fryses, de skal bare skæres i småstykker og kommes rå i fryseren, gerne drysset med lidt sukker, så de er lette at skille ad. Du kan måske tage en posefuld med hjem og fryse dem ned.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan man dyrke rabarber på Kreta?