Hvordan får jeg runde zittauerløg?

Når jeg køber stikløg, bliver de meget store i omkreds, og ikke så høje. De zittauerløg, man køber i forretningerne om efteråret, er næsten kuglerunde? Hvordan får jeg runde zittauerløg?

Med venlig hilsen
Helge Bang, februar 2010

Svar

De zittauerløg, du har købt, har været en sort, som er det, man kalder fladrund. Hvis du hellere vil have en mere rund type, skal du på udkig efter sorter, som er runde eller højrunde.

Du kan læse mere om løgsorter og deres form i artiklen Runde, fladrunde og højrunde løg. Dit spørgsmål gav ideen til denne artikel.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Solsikken

Alt til den økologiske have

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvordan får jeg runde zittauerløg?