Kan rucolasalat dyrkes i køkkenhaven?

Med venlig hilsen
Hanne Bjørn, marts 2002

Svar

Rucola kan fint dyrkes i køkkenhaven. Den er meget let at have med at gøre og er hurtigt tjenlig til høst. Så gerne med nogle ugers mellemrum sommeren igennem fra slutningen af marts til midten af august. Selv har jeg haft mest glæde af forårsholdene.

De nye, små blade er de lækreste. Når planten bliver for stor og evt. begynder at blomstre, bliver bladene meget skarpe i smagen. Husk at rucola hører til kålfamilien og ikke til kurvblomstfamilien som almindelig salat, så du kan tage højde for det i dit sædskifte. Rucola kan også dyrkes i drivhus eller i vindueskarmen for at forlænge sæsonen.

Med venlig hilsen
Anette Nørbo Asplund

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Naturplanteskolen

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan rucolasalat dyrkes i køkkenhaven?