Kan jeg anvende flis af valnød i haven?

Mit valnødetræ er væltet i efteråret, og det er nu skåret op. Grenene ville jeg flise, men flere har sagt til mig at jeg ikke må komme flisen på f.eks. et rododendronbed. Er der andre steder, man ikke må komme det på?

Med venlig hilsen
Jørgen L. Nielsen, februar 2014

Svar

Valnøddetræer indeholder stoffer, der virker hæmmende på andre planters rodvækst. Så det er klogest at kompostere flisen et års tid, for så nedbrydes disse stoffer, og flisen kan bruges hvor som helst – også i rhododendronbedet.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Ormeposten

Fragtfrie kompostorme

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Kompost > Kan jeg anvende flis af valnød i haven?