Hvilke enebærsorter bør vælges til krydderurtehave?

Jeg vil gerne have en enebær i min krydderurtehave. Er der nogle sorter der er bedre end andre?

Med venlig hilsen
Ellen Ahrensback Roesgaard, januar 2006

Svar

Når du køber en enebær, så vælg en ganske almindelig sort med grønne blade. Der findes også enebær med gulbrogede blade og lave krybende arter. Det tager nogle år, før der udvikles bær på buskene. Hav tålmodighed. Husk, det er de blåsorte bær, du skal plukke. Tag evt på tur i Mols Bjerge eller Rebild Bakker, hvor der findes mange enebær. og krydderiet kan indsamles.

Med venlig hilsen
Anemette Olesen
Forfatter og foredragsholder, Skarresøhus

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Hvilke enebærsorter bør vælges til krydderurtehave?