Hvordan løfte jeg let mine tunge krukker?

Inden længe skal krukkerne i haven indendørs igen, og de bliver tungere for hvert år.

Jeg mener at have læst om en krukkeløfter, men kan ikke finde den på nettet. Kun een meget fin og dyr sag, som jeg ikke kan håndtere.

Kender eksperterne svar?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Kirsten Ulsø, august 2012

Svar

Jeg tror, at du måske tænker på en krukkevogn – det engelske navn er Potmover, og det bruges også her til lands. Den er lidt anderledes end en sækkevogn, men en sådan kan også anvendes.

Her er et eksempel på en Krukkevogn. Jeg har set en tilsvarende lidt anden model i en annonce fra en planteskole.

Søgning på Potmover fortæller, at der findes flere andre modeller, men funktionen ser ud til at være ens.

Hvis der er brugere, som har erfaring med krukkevogne eller andre forslag til at løfte de tunge krukker, så læg venligst en kommentar til svaret.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan løfte jeg let mine tunge krukker?