Kan vi plante storkenæb sidst i september?

Vi har ryddet nogle buske i vores have og vil i stedet plante mange storkenæb. Er storkenæb så hårdføre og vinterfaste, at de kan plantes den sidste uge i september og undgå vinterskade?

Med venlig hilsen
Peter Møller, september 2012

Svar

Hvis det blot drejer sig om de arter og sorter, der er gængse her i landet, så er de alle fulstændigt hårdføre, og en plantning i september eller for den sags skyld ind i oktober vil lykkes fint.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan vi plante storkenæb sidst i september?