Min Agaphantus blomstrer ikke – hvad er der galt?

Jeg har en Agaphantus, der fint har klaret vinteren inde, men der er ikke tegn på, at den kommer til at blomstre. Hvad mon jeg gør forkert? Den har fine grønne blade, der vokser.

Med venlig hilsen
Karen Lützen, juni 2014

Svar

Du skal bare glæde dig over alle de fine grønne blade på din Agapanthus, som på dansk hedder skærmlilje. Skærmliljens knopper viser sig først i august og blomstringen i sensommeren.

Se mere i artiklen Skærmlilje – havens dronning.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Min Agaphantus blomstrer ikke – hvad er der galt?