Hvordan stiklingeformeres lyng?

Kan man lave stiklinger af lyng? Hvornår skal stiklingerne i givet fald tages?

Med venlig hilsen
Tove Holm, september 2003

Svar

Det er ikke vanskeligt at stiklingeformere lyng. Man tager topstiklinger af skud, som ikke blomstrer. Det bedste materiale er halvmodne stiklinger, det vil sige stiklinger, som endnu ikke er blevet helt træagtige og som ikke er helt urteagtige. Tidspunktet er sen sommer til efterår.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan stiklingeformeres lyng?