Hvordan sår jeg stokroser?

Jeg har nogle stokrosefrø. Hvor dybt skal de plantes og med hvilken afstand? Tusind tak for svaret.

Med venlig hilsen
Thilde Jensen, maj 2004

Svar

Når du skal så stokrosefrø kan du jo gøre det i kasse eller direkte på stedet. I kassen kan du så, så der er nogle cm mellem frøene dæk med ½ cm sand/jord. Når planterne kommer op og har fået lidt størrelse, kan du prikle ud på blivestedet eller i potter.

Sår du på blivestedet, skal du så nogle frø der, hvor planten skal være. Kommer der for mange planter op, kan du luge dem væk og bruge småplanterne andre steder.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan sår jeg stokroser?