Hvornår flytter man høstanemone?

Kan man flytte en høstanemone, og hvornår på året gøres det bedst?

Med venlig hilsen
Louise Møller, august 2005

Svar

Efterårsblomstrende stauder flyttes bedst først i maj måned i en periode med skyet vejr og gerne regn. Høstanemone har en meget dyb pælerod, som det stort set er umuligt at få det hele med af, men bare man får det meste med, så har den så meget oplagsnæring, at den overlever flytningen uden problemer. Forudsat selvfølgelig, at den passes med vand, indtil den er kommet godt i gang.

Ofte dukker der en ny plante op på det sted, hvor man tror man har fjernet den gamle plante; især hvis man ikke har fået det meste af roden med.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvornår flytter man høstanemone?