Kan jeg overvintre en marmelukærmeblomst?

Hvad skal jeg gøre ved min marmelukærmeblomst til efteråret? Jeg har købt den i forsommeren.

Med venlig hilsen
Susie Lykkeberg, august 2002

Svar

Mamelukærme, Lavatera trimestris, er en sommerblomst i Danmark, det vil sige at den ikke tåler vores klima og derfor dør om vinteren. Men den sætter frø i Danmark, så man kan indsamle frøene og så dem det kommende forår. Skal man have en Lavatera som kan overleve her i landet, er poppelrosen Lavatera arborea en smuk plante.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan jeg overvintre en marmelukærmeblomst?