Skal vores nyanlagte græsplæne gødes?

Vi har totalrenoveret hele vores have og på 300 m² har vi lagt rullegræs. Det er utroligt flot og det har taget flot fat i underlaget. Nu er spørgsmålet, om vi skal gøde plænen? 0g hvornår kan vi evt. give det »ukrudsfjerner«? Ikke at vi håber, det sker.

Venter spændt på svar, da vi har spurgt i flere havecentre uden held.

Med venlig hilsen
Lene Pedersen, september 2002

Svar

Det er da besynderligt, at de havecentre ikke vil svare, men her får du i hvert fald et.

Det står ikke helt klart, om plænen er anlagt i år, men det lyder sådan. Hvis det er rigtigt, er det bedst at vente med at gøde plænen, indtil den er godt i gang med væksten til næste forår. Du kan passende vente, indtil du har klippet den første gang efter vinteren.

De såkaldte ukrudtsfjernere er giftmidler, som også svækker plænegræsset. Lad være med at bruge dem, før det er strengt nødvendigt, og gør hellere en indsats for at græsplanterne trives.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Skal vores nyanlagte græsplæne gødes?