Dør vinbjergsnegle af ferramol?

Hvis man skal bekæmpe dræbersnegle med ferramol, vil det så også skade f.eks. vinbjergsnegle?

Med venlig hilsen
Carina Kolding, juli 2011

Svar

Det korte svar er Ja. Jeg har ikke selv set døde vinbjergsnegle på grund af ferramol, men alt tyder på, at de tager skade på samme måde som alle de andre snegle, dvs. holder op med at indtage føde efter at have spist ferramol og dør. Jeg har set, at folk for at undgå at vinbjergsneglene spiser Ferramol placerer det under eller indhegnet af kyllingetrådnet/volierenet, som i hvert fald de voksne vinbjergsnegle ikke kan passere.

Se tippet: Undgå at vinbjergsnegle spiser ferramol

Med venlig hilsen
Birte Buhl
Biolog, Grøn Guide i Århus

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Dør vinbjergsnegle af ferramol?