Hvor kan jeg købe insektnet?

Alle taler og roser insektnet til kålplanter, men ingen nævnet adresser på forhandlere af insektnet. Har I en
forhandleradresse jeg kan få?

Med venlig hilsen
Bjarne Hansen, marts 2003

Svar

Jeg formoder, at du med insektnet mener fiberdug, som er blevet anbefalet i årevis til at beskytte planter mod skadedyr. Det kan du købe i et hvilken som helst havecenter og lignende butik, der handler med frø og planter. Hvis du ikke kan finde det i nærheden af hvor du bor, så kan du f.eks. bestille det i Den Økologiske Have.

Der er imidlertid det problem med fiberdug, at det både holder på varme og fugtighed, og der kan derfor opstå problemer ved brug af det til bl.a. dække af kål i varme perioder midt på sommeren.

Det ideelle til overdækning er insektnet, som er tætmaskede, så insekter ikke kan komme igennem, men hvor der er et luftskifte. Disse net ses desværre sjældent i handelen, og her kan vi pt. ikke hjælpe med en forhandlerliste.

NYT: De omtalte insektnet ovenfor med et godt luftskifte, kan nu fås i Den Økologiske Have under navnet Bionet, og de skulle i hvert fald kunne holde til sommerbrug i 8 år, hvis de behandles godt.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvor kan jeg købe insektnet?