Spise rådyr hassel?

Hej Havenyt,

Jeg forestiller mig en »hæk« af hasselnød på min sommerhusgrund.

Men den er livligt besøgt af lækkersultne rådyr.

Har de mon samme appetit på hassel som på roser m.m.?

Med venlig hilsen
Helle Green, april 2024

Svar

Kære Helle,

Ja, rådyr kan godt lide hassel.

Vil du meget gerne have en hæk af hassel, så er der forskellige måder at holde dyrene væk på.

Det er oftest noget med at udlægge dufte, som de ikke bryder sig om, men det kan være svært at holde ved lige i et sommerhus, hvis man ikke er der ganske ofte.

En anden mulighed kunne være at plante en hæk med planter, som rådyrene ikke er lige så lækresultne efter.

I stedet for at opremse dem her, kan du bruge linket nedenfor til en artikel, hvor der er en liste med gode planter til haver, der får besøg af rådyr.

I samme artikel står der også en del om, hvordan man kan afskrække dem med dufte.

Læs mere i artiklen »Rådyr i haven« >

Med venlig hilsen
Heidi Kirk Nissen
Redaktør af Havenyt.dk, Havenyt.dk

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Spise rådyr hassel?

Søg:

Støt Havenyt.dk