Hvad er det for larver der spiser nålene på mit fyretræ?

Vi har et ca. 3 meter højt fyretræ midt i haven, som er fuldstændig besat af ca. 1–2 cm lange mørkegrønne larver. Der æder åbenbart nålene og sidder på hele stammen helt nede fra jorden og op til toppen. Det vil være o.k. for mig at brænde træet men jeg har andre nåletræer i haven, som jeg helst ikke ønsker angrebet.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen, juni 2004

Svar

Der er ingen tvivl om, at det er bladhvepselarver, der æder nålene. De er nøje knyttet til fyrretræer, så de vil ikke æde af de andre stedsegrønne.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad er det for larver der spiser nålene på mit fyretræ?