Kan man kværne rankerne fra et brombærkrat?

Kære Havenyt,

Vi skal fjerne rigtig meget brombærkrat.

Kan vi kværne grenene, så de ikke fylder så meget?

Med venlig hilsen
Berit Brylov, maj 2021

Svar

Kære Berit,

Jeg har ikke andre erfaringer med brombær end, at de spreder sig helt vildt.

Jeg turde ikke selv kværne dem. Jeg ville i stedet – som det eneste på min grund – brænde dem, når de er tørret ind eller køre dem på genbrugspladsen.

Det ville simpelthen være for ærgerligt at sprede dem.

Jeg synes i øvrigt, at denne vinter har holdt dem noget tilbage. De er i hvert fald stadig visne her hos mig, og de plejer nærmest at være stedsegrønne.

Med venlig hilsen
Mia Stochholm
Redaktør på Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Kan man kværne rankerne fra et brombærkrat?