Er stregbælg giftig?

I en artikel om sundhed har jeg læst, at »Stregbælg« skulde være godt for snorken, men i en artikel om netop denne plante har jeg læst, at den skulde være giftig. Hvad er rigtigt?

Med venlig hilsen
Sebastian Carretero, oktober 2010

Svar

Hvis det drejer sig om lægestregbælg, er det rigtigt, at den indeholder giftige stoffer – det gør de fleste lægeplanter. Man skal derfor ikke bare spise løs af dem. Hvis du på Google laver en søgning på Lægestregbælg, kan du se, at den dyrkes til brug i forskellige produkter. Så vidt jeg lige kan se, er der ingen produkter, hvor der reklameres med, at de virker mod snorkeri.

Blå stregbælg bruges som foderplante til dyr. Se mere i artiklen Blå Stregbælg.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Er stregbælg giftig?