Er blå staudehør giftig?

Jeg overvejer at plante/så frø af blå staudehør, Linum perenne, i den 0–6 års daginstitution, som jeg arbejder i.

Den smider jo de fine blå blade hver dag, det ville glæde børnehavebørnene at pynte sandsagerne mm. med dem.

Det er dog noget skidt om planten og bladene er giftige, da de små vuggestue-børn kunne finde på at spise af dem

Med venlig hilsen
Helle Jensen, august 2015

Svar

Nej Linum perenne, flerårig hør, er ikke giftig, og findes heller ikke på Drogelisten.

Så den roligt i børnehaven.

Med venlig hilsen
Dorte K. Rhode Nissen
Biolog med speciale i botanik, Nissen Consult

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Er blå staudehør giftig?