Hvad er det for et lille træ med små røde frugter?

Jeg stødte for et stykke tid siden på dette træ. Ikke særlig stort. Hvad er det for et træ?

Cotoneaster bullatus

Det ukendte lille træ med flotte røde frugter. Foto: Pernille Kjeldsholm Knudsen

Med venlig hilsen
Pernille Kjeldsholm Knudsen, november 2007

Svar

Det ser ud til at være Cotoneaster bullatus, som på dansk kaldes bulet dværgmispel på grund af »bulerne« på bladene. Det er en busk eller nogle gange et træ. Den kan blive op til tre meter højt.

Cotoneaster bullatus

Her ses bulerne på bladet, som indikerer, at det er netop er Cotoneaster bullatus Foto: Pernille Kjeldsholm Knudsen

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad er det for et lille træ med små røde frugter?