Er de røde fjeldribsbær giftige?

Vil I oplyse mig om fjeldribs er giftige for små børn (3–6 årige)? Vi er lidt bekymrede, fordi der er plantet mange buske i vores børnehave, og de røde bær er jo interessante for børnene.

Med venlig hilsen
Solvejg Klaris-Jensen, september 2011

Svar

Nu går jeg ud fra, at det vitterligt er fjeldribs, som står i haven, og så er svaret let: Der er ingen grund til bekymring, for bærrene er bestemt ikke giftige. Derimod smager de træls – for at sige det rent ud.

Se foto af fjeldribs med bær på Wikipedia.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Er de røde fjeldribsbær giftige?