Kan lævfældende buske flyttes midt på en mild vinter?

Normalt flyttes løvfældende buske om efteråret. Jeg nåede det desværre ikke i det forgange efterår. Nu har perioden november – januar jo været meget mild. Kan jeg stadig nå at flytte buskene?

Med venlig hilsen
Christian Jespersen, januar 2012

Svar

Ja, man kan flytte alle de løvfældende buske og træer i de perioder af efterår og vinter, hvor jorden er optøet. Men tag i betragtning, at mange arter har rodaktivitet, så snart temperaturen i jorden når op over 5 grader. Derfor haster det alligevel lidt med at få flyttet buskene!

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan lævfældende buske flyttes midt på en mild vinter?