Kan et lille magnolietræ stå i en krukke i sommer?

Jeg har fået et lille magnolietræ af min datter, og vil gerne have det i en krukke på terrassen i sommer.

Kan jeg vente med at plante det ud til næste år?

Med venlig hilsen
Ulrik Møller Larsen, april 2012

Svar

Ja, hvis træet vitterligt er lille, og hvis krukken er tilstrækkeligt stor, så kan det godt vente med udplantningen til efter løvfald i det kommende efterår.

Derimod er det tvivlsomt, om planten vil overleve vinteren i en krukke.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan et lille magnolietræ stå i en krukke i sommer?