Kan mit appelsintræ og limetræ tåle små potter?

Kan man plante appelsintræ og limetræ i mindre krukker vinteren over? Jeg har dem i store krukker og for at have plads til dem inde skal de mindre.

Med venlig hilsen
Maiken Hein, august 2016

Svar

Appelsin og Lime, citrustræer generelt. Jeg vil ikke anbefale at man omplanter dem til mindre potter for vinteropbevaring. Men det betyder ikke at det ikke kan lade sig gøre. Man kan jo prøve om man har held med det. Måske er det en god ide at stille det i fugtige og skyggefulde omgivelser i starten, hvis man beskærer rødderne.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan mit appelsintræ og limetræ tåle små potter?