Kan et æbletræ i trives i et surbundsbed?

Jeg skal fjerne en gammel Rhodondendronbusk. Vil et æbletræ kunne trives i det gamle surbundsbed?

Med venlig hilsen
Helle H Christiansen, oktober 2017

Svar

Hvis dit rhododendronbed er ren spagnum, så er det ikke smart.

Der er 3 ting æbletræer bliver rigtig syge af, vand ved rødderne, for sur jord og for meget kvælstof.

Du skal forsøge at få ph på 7½ – og det kan du nok ikke i ren spagnum, så du må måle og kalke – eller finde noget rigtig jord og så plante deri.

Med venlig hilsen
Boi Jensen
Podemester, De gamle sorter

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan et æbletræ i trives i et surbundsbed?