Hvornår er det bedst at flytte nåletræer?

Hvornår er det bedst at flytte et grantræ og et lærketræ – efterår eller forår? Og er det nødvendigt at vande dem?

Med venlig hilsen
John Jørgensen, oktober 2003

Svar

Det er bedst at flytte nåletræer i april og vel at mærke lige netop på det tidspunkt, hvor de viser tegn på at knopperne er ved at bryde. Det er nødvendigt at stikke omkring træerne netop nu for at de kan få
tid til at udvikle et tæt rodnet inden for den klump, du agter at flytte med dem. Desuden er det ødvendigt at gennemvande klumpen og modtagehullet to døgn før flytning af planterne.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvornår er det bedst at flytte nåletræer?