Hvorfor har min rhododendron klistrede knopper?

En af mine rhododendron er helt klistret på ydersiden af alle blomsterknopperne i år, (det er første gang den blomstrer). Tidligere har der stået en bonderose lige i nærheden. Den havde også klistrede knopper, og blomsterne blev dårlige. Hvad er det? Der sidder nogle edderkopper på knopperne somme tider. Hvad skal jeg gøre?

Med venlig hilsen
Gitte Bendixen, maj 2002

Svar

Det er meget almindeligt, at knopperne på rhododendron er ret klæbrige at føle på, så du vil opleve, at den springer ud og er aldeles sund og pragtfuld!

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvorfor har min rhododendron klistrede knopper?