Kan man flytte en 8–10 år gammel buksbom?

Kan man flytte buksbom der har stået på samme sted i 8–10 år, og hvordan og hvornår kan det evt. gøres?

Med venlig hilsen
Ulla Christoffersen, september 2002

Svar

Med alle forbehold vover jeg at mene, at det godt kan lykkes. Det forudsætter dog, at du allerede dette efterår (november) stikker lodret ned hele vejen rundt langs yderkanten af buskens krone, og at du så venter med at grave den op indtil næste efterår, hvor flytningen kan ske.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan man flytte en 8–10 år gammel buksbom?