Hvor længe er der pindsvin i haven?

Vi har to pindsvin i haven som vi har bygget et hus til, de kommer hver aften og bliver fodret med hundetørkost. Men det undre os meget at de stadig ikke er gået i hi, og de kan jo ikke klare vinteren hvis de ikke går i hi?

Med venlig hilsen
Jasmin Thøt, november 2016

Svar

Pindsvin går i hi, når deres naturlige føde er forsvundet – det er som regel engang i november. Du kan derfor roligt fortsætte med at fodre til du ikke får besøg af pindsvinet mere.

Læs mere her i et tidiger svar.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Hvor længe er der pindsvin i haven?