Kan man lave snaps på surbær?

Jeg har fået en pose surbær, og jeg vil derfor gerne prøve at lave en bitter på bærrene, for de smager jo godt.

Med venlig hilsen
Arne Krarup, november 2013

Svar

Surbær hedder også Aronia, og det giver flere hits, når du søger på det.

Jeg er ret sikker på, at du kan bruge Aroniabær til at lave kryddersnaps på – der kommer ret mange resultater, hvis man søger på snaps eller dram og Aronia eller surbær. Her et par links.

Drambryg.dk har jeg set, at et medlem er vundet en førstepræmie med en dram med Aronia. Der er desværre ingen opskrift.

En opskrift på en sød julesnaps med Aroniabær

En opskrift på dram med surbær fra Byhaven i Ebeltoft.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan man lave snaps på surbær?