Hvornår kan jeg beskære min morbær?

Hvordan beskærer jeg et morbærtræ på ca. 3 m, der har det rigtigt godt. Den har mange krydsende grene, og det virker meget kompakt.

Hvornår skal jeg beskære den?

Med venlig hilsen
Ann Larsen, marts 2014

Svar

Her forstår jeg med »morbær«, at der er tale om arten sort morbær. Det gælder for den, som det gælder for alle træer, at det mindst skadelige tidspunkt at beskære på er i sensommeren (juli–september). Da sort morbær jo bærer frugt ret sent, bør man sikkert vente med beskæringen til efter frugthøsten.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvornår kan jeg beskære min morbær?