Hvordan beskærer jeg et nektarintræ?

Jeg er ny drivhusejer, og har fået sådan et nektarintræ sidste år. Der har lige været en hel del blomster på den. Jeg har forsøgt at bestøve de forskellige blomster med en vatpind. Jeg ved ikke om det er den rigtige fremgangsmåde?

Med venlig hilsen
Preben Sindalsen, april 2003

Svar

Nektarinen kan tåle at blive vinterbeskåret på alle sideskud. Vær blot opmærksom på, at de store knopper er frugtknopper. Du må ikke skære dem alle af, så får du ingen frugt. Vent evt. med beskæringen til du kan se lidt farve i knopperne.

Det er en god ide at bestøve som du har gjort. Der kan være mangel på insekter om foråret i drivhuset.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvordan beskærer jeg et nektarintræ?