Er ferskentræet ‘Red Haven’ godt i haven?

Hej jeg har et fersken træ ‘Red Haven’ i haven, kan det stå i en almindelig have, og hvor skal det stå?

Med venlig hilsen
John Nielsen, marts 2016

Svar

‘Red Haven’ er et af de ferskentræer der ikke tåler forårsregn så godt (den får blæresyge).

Hvis du har mulighed for at plante den under et halvtag, eller i drivhus får du mere glæde af den.

Hvis dit ferskentræ skal stå under åben himmel bør det hedde, Riga, Revita, eller evt, Frost.

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Er ferskentræet ‘Red Haven’ godt i haven?