Skal efterårshindbær beskæres i efteråret?

Jeg er så heldig at have hindbær, som giver frugt til frosten kommer. Jeg kender ikke sortsnavnet. Mit spørgsmål er, om jeg skal beskære dem nu eller til foråret?

Med venlig hilsen
Bodil Døygård, november 2006

Svar

Det betyder ikke så meget, hvilken sort det er, du har. Alle efterårshindbær beskæres i starten af marts, inden de nye skud kommer frem. Dette er vigtigt, da de efterårsbærende hindbær kan holdes fri for hindbærstængelsyge, hvis man altid husker at fjerne alle de gamle stængler, inden de nye skud kommer frem.

Du kan læse mere om beskæringstidspunktet her i artiklen Beskæring af hindbær og brombær

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Skal efterårshindbær beskæres i efteråret?