Hvad slags gødning er bedst til helt nysået græs?

Jeg har lige sået græs for et par dage siden og vil gerne hjælpe udviklingen lidt på vej med noget gødning.

Jeg har hørt at kunstgødning bare brænder de spæder spirer af, men gør det også det hvis jeg bruger Binadan Natur(hønselorts)gødning?

Med venlig hilsen
Jens Jeppesen, juni 2012

Svar

Du skal ikke gøde din græsplæne nu – så kort skal det siges. Det gælder uanset gødningstype, det svider de spæde rødder – det er rigtigt, det du har hørt.

Du kan læse mere om, hvorfor og hvornår du kan begynde at gøde i svaret på spørgsmålet Kan man gøde en nysået græsplæne.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvad slags gødning er bedst til helt nysået græs?