Tåler en bøgehæk at blive beskåret i december/januar?

Kan en bøgehæk beskæres i den ene side og lidt i toppen her i december og/eller januar. Hækken har ca 1,5 meter lange sideskud i den ene side. På den anden side af hækken er der kun få grene. Der har været en del høje træer, som har skygget der, men de er nu fældet.

Med venlig hilsen
Bodil Agesen, november 2002

Svar

Ja, det vil være det helt rigtige at gøre – og det mest egnede tidspunkt tilmed!

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Tåler en bøgehæk at blive beskåret i december/januar?