Findes der en lav hækplante med hvide blomster?

Jeg er interesseret i gode ideer til, hvilke hækplante, der kan anvendes som lav uklippet hæk. Jeg har luret noget på den lave spiræa Llittle Princes, men den findes såvidt jeg kan finde frem til ikke med hvide blomster.

Jeg bryder mig ikke så meget om potentil og kunne tænke mig at høre, hvilken hækplante med hvide blomster – med en maxhøjde på 1 m, I kunne anbefale.

Den lave hækplante skal danne kant mod grusvej, hvor der indenfor skal plantes forskellige buske og træer.

vh Ole

Med venlig hilsen
Ole Johansen, maj 2011

Svar

Under de forudsætninger må det helt rigtige svar være Birkespiræa, Spiraea betulifolia. Den er lav og har hvide blomster i små, kompakte skærme.

Se fotos af Spiraea betulifolia

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Findes der en lav hækplante med hvide blomster?