Hvilken hæk giver en tæt hæk året rundt?

Jeg har brug for en ny hæk, mindst 1,80 m høj, skal være tæt hele året. Det gør ikke noget, at den bliver brun.

Jeg har selv tænkt på en bøgehæk, men vil I oplyse sort? Samt råd til hvordan, og hvornår den skal plantes, og om den kan købes allerede 1.80 m høj?

Med venlig hilsen
M. Tryde, januar 2012

Svar

Du vil finde svar på alle dine spørgsmål, hvis du går ind i kategorien Hegn og hække, hvor der ligger en række artikler om valg af art til hække. Desuden er der en meget fyldestgørende artikel om at plante hæk. Fra denne artikel er der også link til en artikel om forskellen på pottede planter og barrodede planter.

Med hensyn til specifik plantning af bøgehæk, kan du læse fire gode svar om plantning af bøgehæk

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvilken hæk giver en tæt hæk året rundt?