Hvorfor dør enkelte af mine bøgehæk planter efter de lige er sprunget ud?

Hvorfor dør enkelte af mine bøgehæk planter efter de lige er sprunget ud? Jeg har bemærket, at der er områder på barken, som revner

Med venlig hilsen
Rasmus Rossing, juni 2003

Svar

Sandsynligvis dør planterne, fordi de har været udsat for udtørring mellem optagningen og forhandlingen. Det sker desværre alt for ofte, at planter tørrer ud under opbevaringen. I de fleste tilfælde bliver det opdaget allerede i planteskolen, hvor man sorterer den slags planter
fra, men af og til er skaden så usynlig, at planterne når frem til slutkunden. Mit råd er at klage til plantehandlen, hvor man med stor sandsynlighed vil erstatte planterne aldeles uden problemer.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvorfor dør enkelte af mine bøgehæk planter efter de lige er sprunget ud?