Hvorfor bør man vente til december med at plante bøgehæk?

Jeg ser, at Sten Porse anbefaler at vente med at plante bøgehæk til efter 1. december. Vi planlægger, at gøre det på lørdag d. 15. november. Er det for tidligt?

Med venlig hilsen
Jens Christian Riise, november 2003

Svar

Der er såmænd ikke noget i vejen med at plante bøg her midt i november. Problemet er bare, at de bøgeplanter, du kan få fat i på dette tidspunkt, ikke er afmodnede (klargjort til vinteren). Derfor vil plantning nu betyde mange udgåede planter til næste forår. Så vent hellere.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvorfor bør man vente til december med at plante bøgehæk?