Hvordan kan jeg forbedre jorden til min kommende syrenhæk?

Jeg har fået lov og få nogle syrener til en hæk. Planen er at flytte dem her til oktober. Mit spørgsmål er, om jorden skal forbehandles. Det er en stenrig, tør jord med masser af sol op af et stakit?

Med venlig hilsen
Karen Kjær, august 2002

Svar

Det er heldigt, at det netop er sådan en jord, du kan tilbyde syrenerne, for det eneste den mangler, det er kalk. Så drys en smule kalk ud over den jord, du graver op, når syrenerne skal plantes, og bland det godt, før du lægger jorden tilbage omkring rødderne. Du kan passende give så meget, at jorden er hvidpudret, før du blander kalken med jorden. God fornøjelse med syrenhækken!

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvordan kan jeg forbedre jorden til min kommende syrenhæk?