Kan man spise bladene af knoldselleri?

Kan man ikke bruge topbladene fra knoldselleri f.eks. i supper eller sammenkogte retter? Man bruger jo bladene fra bladselleri i madlavningen.

Med venlig hilsen
Per Runge Mathiesen, september 2009

Svar

Blade af knoldselleri er faktisk en del af den klassiske danske suppevisk. Så der er intet i vejen for at eksperimentere med at bruge dem i maden. Men de er både stærkere og mere grove end blade af bladselleri.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Søkjærgård Samsø

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan man spise bladene af knoldselleri?