Hvorfor går mine hvidløg i stok?

Hvorfor går mine hvidløg i stok? Plantet i slutningen af sep. 14. Stod fantastisk til slutningen af maj,nu skyder der en stok ovenud.

Med venlig hilsen
Jens Ole Andersen, juni 2015

Svar

Dine hvidløg er helt normale. De går ikke i stok – hvidløg blomstrer ikke. Derimod er dine hvidløg en hårdnakket type, som sender en hård stængel om, som danner en kugle af små topløg. De kaldes også slangehvidløg, da mange af denne type har en stængel, som først retter sig ud til sidst.

Læs mere i artiklen Der findes flere typer af hvidløg

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Solsikken

Alt til den økologiske have

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvorfor går mine hvidløg i stok?