Hvor kan man købe kæmpepersillen Napoli di Grande?

Hvor kan man købe frø af kæmpepersillen ‘Napoli di Grande’, som den vistnok hedder. Jeg har set, at den ikke er med Urtegartneriets sortiment.

Med venlig hilsen
Tove Holm, januar 2007

Svar

Jeg købte ‘Gigante di Napoli’, som sorten hedder, hvis det skal være helt korrekt, i 2006 hos Runåbergs Fröer i Sverige, og jeg kan se, at de stadig har ‘Napoli di Grande’ her i 2007, endda i økologisk kvaliet.

Hos Impecta Fröhandel har de en 50 cm høj sort ved navn Gigante d’Italia‘. Hvordan den er i forhold til ’Gigante di Napoli’, ved jeg ikke, men på billedet ligner bladene meget. Denne sort skulle også kunne fås i Weibulls sortiment, som sælges i mange planteskoler.

Du skal lige være opmærksom på, at den lettere ødelægges af frost end almindelig kruspersille, så det kan være en god ide at dyrke begge slags.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Naturplanteskolen

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Hvor kan man købe kæmpepersillen Napoli di Grande?