Hvor finder jeg noget om vilde stauder?

Jeg så i en TV-udsendelse, at man arbejdede med »vilde stauder«, dog uden at komme nærmere ind på navnene. Kan I foreslå nogle ikke alt for høje. Kan de evt. fås som frøblanding.

Alternativt: Hvor finder jeg noget om vilde stauder?

Med venlig hilsen
Uffe Jørgensen, april 2004

Svar

Vilde stauder er flerårige urter, som vokser vildt i naturen. Du kan læse om brugen af disse og formering i hæftet Stauder i natur og have, som er udgivet i 1999 af Landsforeningen Praktisk Økologi. Det kan ikke længere købes, men kan lånes/bestilles på biblioteket

Her på netstedet kan du se omtale af en del af disse under Stauder og Den naturlige have, bl.a. hvid og gul anemone, blå anemone, lungeurt, engblomme, kattehale, krybendelæbeløs, martsviol, liljekonval og katost.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor finder jeg noget om vilde stauder?